Proyecto virus.

Confinamiento Covid-19

Persianas pechadas
Paseamos. Saímos en orde, repartidos, coma se de pronto, voltásemos a infantil, cando saíamos da clase en fila india imitando un tren. Saímos á rúa ordeados por idades e actividades despois de levar case dous meses pechados nas nosas casas, ansiados de ver xente, de ver vida. Os aires distópicos aumentan cando, a pesar de estar cheas de xente, segue sen haber vida nas rúas. Moitas persianas baixadas e beirarrúas sen mesas e sillas ocupándoas. E o máis próximo a un ser querido, a un coñecido que podemos estar é a dous metros, anulando calquer mínima mostra de afecto mediante contacto físico. Iso, se chegas a recoñecelo, pois entre mascarilla, guantes e, se cadra, gafas de sol ou paraugas, saír á rúa parece entrar nunha nova versión de Watchmen onde todo o mundo vai disfrazado de Rorschach.

Non teño nin idea de cómo será a definitiva, pero esta “pre-nova normalidade” é, cando menos, un tanto curiosa. E tamén bastante desagradable, por que non dicilo. Aínda que, a pesar de todo, estamos mellor ou, polo menos, menos mal que fai 59 días. Seguen desaparecendo persoas do mapa e os hospitais continúan sen baleirarse como quixéramos. Os aplausos desgastáronse cos días e as noites de insomnio alteran cada vez máis os ánimos da poboación. Pero si, estamos mellor que 59 días atrás. Puidemos ver a luz, literal e metafóricamente. Vela e sentila. O mundo volveu a pórse un pouquiño máis en marcha. Pasouse de falar de “confinamento” para facelo de “desescalada”. De fases e, implicitamente, de avances. Puidemos volver a mercar libros, roupa e demais menesteres con cita previa e as perruquerías nunca viran tanta cola dende, case me atrevería a dicir, a súa creación. As persianas levántanse ao tempo que os carteis de “Pechado” desaparecen, aínda que siga habendo demasiadas baixadas.

Agora, en dous días voltan a abrir as terrazas, as que poidan e queiran. Ese día voltarei a pasear, coa diferenza de que, entón, sentareime a tomar un café no bar de sempre, mentres lle pregunto a Diego, o camareiro, que tal o leva. Falaremos de todo e de nada. Da familia, imaxino. Do mal que estaba a hostelería antes e do moito peor que o estará agora. E de proveedores e clientes repuntantiños. E do ranking das mellores marcas de café. Despois, voltarei camiñando de novo cara a casa coa antelación suficiente para que me dé tempo a estar alí antes de que chegue o toque de queda, como Cincenta cando daban as 00:00, pero unha hora antes, e coa sensación de, máis que un paseo, ter dado un paso cara adiante. Xa queda menos para a seguinte fase. Xa queda menos.

R E T R A T O

OLLADA

IRONÍA

LUCES

Frases feitas en tempos de coronavirus

"Se non che gusta,
bótalle azucre".

PUNTOS DE UNIÓN

LECTURA DIXITAL

A evolución tecnolóxica permitiu a democratización da fotografía, pero tamén dunha infinidade de cousas a maiores. Unha delas, a lectura. Lonxe quedan xa os vellos libros de centos de páxinas gastadas, o cheiro tan característico dos xornais recén abertos ou o tacto do papel das revistas. Hoxe, seguen tendo páxinas, pero sen telas, e o único que podes gastar é a pantalla de cristal do dispositivo que empregues para ler.

Non obstante, segue existindo un tipo de lector que non é capaz de borrar das súas pegadas dactilares o tacto rugoso e suave das páxinas. Un lector que se resiste a avanzar, pero ao que non lle quedará máis remedio que facelo.

Esta imaxe capta a evolución dun mundo analóxico a un dixital no ámbito da lectura. Unha simbiose entre ambos, que podería extenederse, se cadra, a todos os ámbitos da sociedade. Unha transición que durará ata que, irremediablemente, o panorama dixital, ao igual que aconteceu coa fotografía, gañe a partida e o mundo analóxico unicamente quede reservado como hobbie para os máis apaixoados.

REFLEXO

SIMETRÍA

RECORDOS

Os recordos non son máis que unha colección de imaxes, cheiros, sabores, texturas e sons gravados na nosa mente. Unha arma de dobre fío á que nos agarramos cando botamos de menos, pero que tamén causa que botemos de menos. Sen recordos, non hai memoria, non hai historia, e, polo tanto, nada que extrañar.

O confinamento implica vivir nun “Botar de menos” constante. Botar de menos persoas, momentos, comidas, lugares…Que a nosa mente se encarga de lembrarnos. Os recordos fanse cada vez máis presentes a medida que as pegadas dactilares se van difuminando dos dedos de tanta auga e xabón.

Somos coleccións desordeadas de recordos ás que acudimos, sobre todo, cando non temos repositorio suficiente para encher algunha parte do noso día a día. Cando paramos e, consecuentemente, pensamos. E o confinamento tamén implica pausa. Pausa e distancia, cando menos, física. Unha pausa no camiño que moitas persoas optan por encher revisando o percorrido ata agora mediante coleccións de fotografías. Unha distancia física que outras tantas optan por acurtar revisando unha e outra vez fototecas no tempo libre co firme desexo de voltar a ese momento.

Porque para loitar contra unha arma de dobre fío, eleximos outra: a fotografía. Se os recordos son unha colección de imaxes e demais experiencias sensoriais, as imaxes son coleccións de recordos. Cura temporal que nos permite ir tirando, encher baleiros, voltar a persoas, recargarnos de momentos cando estamos baixo mínimos.

Falemos!

Resumen de privacidad
Logotipo Andrea Regueiro. Fotografía, Marketing Digital y Diseño Web

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.

Cookies estrictamente necesarias

Las cookies estrictamente necesarias tiene que activarse siempre para que podamos guardar tus preferencias de ajustes de cookies.

Cookies de terceros

Esta web utiliza Google Analytics para recopilar información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares.

Dejar esta cookie activa permite mejorar la experiencia de usuario en la web. En ningún caso se podrá utilizar con fines publicitarios.